کتاب‌های منتشره

راهنمای والدین در استفاده ی فرزندان از فناوری‏های ارتباطی جدید: بازی‏های ویدیویی- رایانه ای
تهران: عابد. 1386

کتاب حاضر که به بررسی فرصت ها و تهدیدهای تلفن همراه پرداخته است، شامل چهار فصل است.
فصل اول کتاب، با عنوان «تلفن همراه، از آغاز تا به امروز»، تأکید شده است که تلفن همراه، آمیزه ای از فرصت ها و تهدیدها را فرا روی کاربران می گشاید که با فرهنگ سازی مناسب، می توان از میزان تهدیدهای آن کاست و بر فرصت های آن افزود. در انتهای فصل اول، با گزارش انجام پژوهشی میدانی و مقدماتی، در ارتباط با ابعاد و وجوه مختلف تلفن همراه، در نزد دختران و پسران جوان ایرانی که از کاربران تلفن همراه بودند، دورنمایی اجمالی از علایق آنان در ارتباط با تلفن همراه مطرح گردیده است.
فصل دوم کتاب، با توجه به مطالعات میدانی انجام شده در سطح کاربران دختر و پسر ایرانی، به بررسی تبعات زیستی تلفن همراه، پیامدهای روانی و آثار اجتماعی آن، بر روی کاربران پرداخته است. در این فصل، پس از طرح برخی از یافته های موجود درباره تبعات زیستی تلفن همراه، تبعات روان شناختی و جامعه شناختی آن، مورد بحث قرار گرفته اند. هر یک از تبعات روان شناختی و جامعه شناختی تلفن همراه، ذیل دو عنوان فرعی فرصت ها و تهدیدهای تلفن همراه، مورد بحث قرار گرفته اند.
فصل سوم کتاب، حاوی سه زیر مجموعه با عناوین: «اقدام های کلان نگر اولیاء»، «اقدام های حدواسط اولیاء» و «اقدام های جزءنگر اولیاء» است.
فصل پایانی کتاب به مروری بر بحث های انجام شده و جمع بندی آن ها پرداخته است.
کلید واژه: تلفن همراه، فرصت ها، تهدیدها، فناوری، تخلیه روانی، هیجان جویی، سرگرمی و بازی، بروز خلاقیت ها، درگیری ذهنی، بروز برخی از اختلال های روانی، وابستگی، هویت کاذب، هیجان جویی مرضی، اتلاف وقت، تعمیق روابط دوستی دختر و پسر، کاهش حجب و حیای کاربران، آموزش مبتنی بر تلفن همراه، گسترش ارتباط ها، کاهش تعامل ها، کاهش امنیت اجتماعی.