کتاب‌های منتشره

بررسی چگونگی کاربری دانش آموزان دبستانی از شبکه‌ های اجتماعی تلفن همراه
تهران: انجمن اولیاء و مربیان. 1395

کتاب حاضر بر مبنای پژوهش میدانی گسترده ای که در سطح دانش آموزان دختر و پسر دبستانی صورت پذیرفته است، تهیه و تدوین گردیده است. در این کتاب پس از ارایه دورنمایی کلی از کلیت بحث و تاریخچه فناوری‌های ارتباطی پیشرفته (با تأکید بر تلفن همراه) در یازده فصل، به ترتیب اثرات مختلف زیستی، روانی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، تربیتی، عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، زیباشناختی و خانوادگی کاربری دانش آموزان دبستانی از فناوری های ارتباطی پیشرفته مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.
فصل دوازدهم کتاب، به ‌اقدام‌های اولیا، در ارتباط با رابطه بهینه فرزندانشان با ‌فناوری‌های ارتباطی پیشرفته پرداخته شده و ضرورت اقدام های کلان نگر، حدواسط و خردنگر اولیاء مورد تأکید قرار گرفته است.
در سطح نخست ‌اقدام‌های اولیا، «‌اقدام‌های کلان نگر اولیا«، مورد تأمل قرار گرفته، انتظارات به حقی را که آن‌ها می‌توانند، از نهادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاست گذار جامعه، نسبت به برنامه ریزی های اصولی و تدارک و تمهید ‌اقدام‌های مناسب، برای فرزندانشان داشته باشند، مورد تأکید قرارگرفته است.
در سطح بعد، «اقدام‌های حد واسط اولیا«، مورد بررسی قرار گرفته است. موارد اخیر، اقدام‌هایی هستند که بستر لازم برای رشد و تعالی شخصیتی فرزندان را فراهم آورده، بدان‌ها انگیزه، هدف، کنترل درونی و در نهایت هویتی مطلوب می‌بخشند.
در آخرین سطح از اقدام های اولیا، «‌اقدام‌های جزءنگر اولیا در ارتباط با فرزندان«، مدنظر قرار گرفته، به بحث گذاشته شده است. در بحث مزبور، از ‌اقدام‌های مثبت و مؤثر اولیا، در ارتباط با چگونگی استفاده فرزندشان از تلفن همراه، یاد شده است.
سرانجام در آخرین فصل، کتاب با یک جمع‌بندی اجمالی در مورد ضرورت کنار نهادن رویه مقابله با فناوری‌های ارتباطی پیشرفته و ضرورت پیش گرفتن بسترسازی فرهنگی در زمینه کاربری از فناوری‌های ارتباطی پیشرفته و هم زمان رفع برخی از مشکلات اجتماعی تأکید کرده است.
کلید واژه ها: دانش آموز، دبستان، فناوری ها، اولیاء، اولیای پرورشی، اولیای آموزشی، کارتون، پویانمایی، بازی های دیجیتالی، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، الگوها، گروه همسالان، جنس مخالف، دوستان مجازی، جامعه پذیری، شبکه های اجتماعی، تعامل های اجتماعی، تحول های هویتی، تحول عقیدتی، تحول اخلاقی، سبک زندگی، اقدام های جزءنگر، اقدام های حدواسط، اقدام های کلان نگر.